måndag 4 november 2013

Inget pass idag...

Vi trodde att M:s pass skulle vara klart idag. Det var ju därför vi stressade så i fredags... Det kommer att ta minst två dagar till vilket betyder två dagar till i huvudstaden - yippee! :( Nu vill vi bara hem. Som tur var hade vi förberett oss på att passet inte skulle vara klart, för att inte bli alltför besvikna. 
Idag har vi varit på ett köpcentrum och en saluhall där vi köpte morot, potatis, blomkål och köttfärs. I med en kvarts buljongtärning och lite bröd - och vips så blev det äntligen lite ordentlig mat till lilla M. Hon åt med god aptit. :)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har läst din blogg och är nyfiken på hur det har fungerat sedan hemkomst, anpassning och anknytning? Är själva intresserade av att adoptera. Mvh Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma! Kul att du hör av dig.

      Jag måste säga att det har gått över förväntan. Hittills i alla fall. :) Jag och min fru säger till varandra ibland "Kommer du ihåg hur hon var i början? Hon ville knappt kramas...". Men nu är hon jättekramig och -pussig och en helt fantastisk 3+ tjej.

      I början var hon också mer pappig (kanske för att det bara var kvinnlig personal på barnhemmet?) men det har släppt nu.

      Inskolningen på förskolan gick som för vilket barn som helst. Vi väntade ett år innan vi tog henne dit.

      Språket lärde hon sig supersnabbt!

      Hör av dig om det är något mer du undrar. Och lycka till om du bestämmer dig för att adoptera. Jag kan rekommendera att du gifter dig (om ni är två) och blir medlem hos Adoptionscentrum - även om du inte bestämt dig.

      Med vänlig hälsning, Stefan Forslund

      Radera
  2. Hej Stefan!
    Först nu såg jag ditt svar. Tack! Så roligt att höra att anknytning och inskolning fungerat så bra. Tack för dina tips. Jag och min man är gifta och har nu blivit medlemmar hos Adoptionscentrum. Vi har ett barn sedan tidigare, och har nu en önskan om att adoptera ett barn.

    Vänlig hälsning, Emma

    SvaraRadera