lördag 19 oktober 2013

Idag somnade hon i min famn

Så här går det till en dag på barnhemmet:
Jag och min fru går upp klockan sju och gör oss i ordning. Vi äter frukost klockan åtta och ska vara vid barnhemmet klockan nio. Vi hämtar M i lekrummet och tar antingen med henne till "kontaktrummet" eller så tar vi med henne ut på en promenad. 
Igår var M på ett strålande humör, men i morse var hon lite kinkig. Vi märkte att hon var lite trött så vi började sjunga lite vaggvisor och efter en liten stund somnade hon i min famn. Och jag smälte. 
Vid 11-tiden är det dags för lite lunch så då matar vi henne i kontaktrummet. Därefter lämnar vi henne med de andra barnen för att de ska sova middag.
 Innan nästa pass passar vi på att äta lunch själva och kanske ta en sväng till någon närliggande ort. Har jag sagt att vädret är helt underbart? :) 
Vi hämtar henne igen 15.30 och är med henne till det är dags för mat och te kl 18, och sedan går vi med henne till sängen. 
 Och självklart att det tufft att lämna ifrån sig den lilla sötnosen, men vi får ju snart träffa henne igen :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar